راه كار هاي ترقي شغلي

بعد از سال ها بالاخره فهميدم كه علاوه بر سعي و تلاشي كه در شغل خود داريم ، عوامل موثر در ترقي شغلي افراد شاغل ، در كشورمان چيست:- داشتن يك شغل سطح پايين!
تعجب نكنيد دليل اين امر ساده است:اگر شما داراي كارساده اي مانند جارو كشيدن باشيد ، و به اندازه كافي در شغل خود تلاش نماييد، مدير شما به دليل آشنايي با اهم مسائل جارو كشي ، شهادت بر تلاش بسيار شما خواهد داد.
حال اگر شما كارشناس مسائل فني پيچيده باشيد ، به دليل كم سوادي مدير محترم در رشته تخصصي شغل شما (زيرا كه پست مديران اصولا رابطه خاصي با رشته تحصيلي زير دستانشان و همچنين رشته مديريت ندارد!) احساس خواهد كرد كه مسائل شغلي شما آن قدر ها هم پيچيده نيست!، بلكه شما به دليل اينكه مي خواهيد از كار فرار كنيد مي پيچانيدش (ايضا مدير و كار را با هم).
براي مثال يكي از همين مديران جديدا در يكي از درفشاني خود،‌خطاب به بنده فرمودند:راه اندازي سرور داخلي كه كاري ندارد يك روزه تمام مي شود، براي مثال فلاني كه بچه زحمتكشي است - تازه ليسانسش هم در رشته كامپيوتر نيست - با اين حال بسيار در نرم افزار Word مسلط است!!!

۲ نظر:

  1. 1.اینجا کامنت گذاشتن خیلی سخته، بلاگفا بهتر بود

    2.حق رو کاملا به شما می دم . ولی بستگی به اخلاقیات مدیر داره

    پاسخحذف
  2. این کنترل نظرات که فعال شده ، مفهوم مخالفش میشه که
    امکان داره مدیریت وبلاگ نظری را تایید ننماید ؟؟؟
    خوب ان وقت میشه عدم ازادی بیان که.
    انو قت شما چه فرقی با سیاست مدارهای جدید دارید ؟
    البته میشه اینگونه تعبیر کرد که نظری میشه ارسال کرد و به سان نظر خصوصی قلمداد شود.
    میدونید ظهر تاحالا دارم به این جمله ی مدیر جدیدتون می خندم خداییش قشنگ می خواسته مدرک لیسانستون را بکوبه . من عاشقه اینم که هرجا میرم بگم بی سوادم انقدر خوشم میاد ادم را تحویل می گیرند ولی اگه ادعای تخصص کنی ان وقته که شروع به انتقام گیری می کنندانگار که شما باعث تمام بدبختی های جامعه ی نوین هستید.
    خوب بعضی ها ذاتا تخصص دارند بعضی ها هم با لیسانس و فوق لیسانس هم به جایی نمیرسند منظور خودم هستم قصد بی احترامی به شما و ان همکار متخصصتون را ندارم چون من کلی تا حالا از تخصصاتون سواستفاده نمودم
    همشو توی یه کامنت گذاشتم چون کامنت گذاشتن توی اینجا مثل خوردن ماهی سبور میمونه جونم در میاد کامنت بذارم( خوبه تصمیم گرفته بودم دیگه در مورد قالب و فونت رنگ کلا هیچی وبلاگ کسی ابراز نظر نکنم ولی گویا من.. )
    موفق باشید

    پاسخحذف

پیام مدیر سایت:
لطفا برای درج کامنت در صورت امکان از گزینه نام/آدرس اینترنتی استفاده نمایید

مترجم گوگل